Publications

Polish publicationsEnglish publicationsRussian publications

Olga Bialer, Koncepcja państwa Martina Bubera – religijna wspólnota czy anarchistyczna utopia?;

Olga Bialer, Od zachwytu do głębokiego rozczarowania – Emmanuel Lévinasa a Martin Heidegger: eschatologia, ontologia, epistemologia;

Olga Bialer, W poszukiwaniu metafizyki i absolutu – religijne inspiracje etyki odpowiedzialności Emmanuela Lévinasa;

Janusz Dobieszewski, Buber, Bachtin i rosyjskie okolice;

Janusz Dobieszewski, Nie-modna moda. Filozofia rosyjska w Polsce w ostatnim półwieczu;

Janusz Dobieszewski, Na czym polega porażka Raskolnikowa;

Janusz Dobieszewski, Postsekularyzm – wstępny zarys zagadnienia i pewien dawny kontekst rosyjski;

Janusz Dobieszewski, Problematyka epistemologiczna w późnych pracach W. Sołowjowa;

Janusz Dobieszewski, Rosyjska idea, a nie rosyjska dusza;

Janusz Dobieszewski, Rosyjski Renesans Religijno-Filozoficzny – próba charakterystyki;

Janusz Dobieszewski, Rudolf Otto o istocie przeżycia (doświadczenia) religijnego;

Janusz Dobieszewski, Wokół książki A. Heschla „Kim jest człowiek?” ;

Janusz Dobieszewski, Wokół polskich spraw rosyjskich;

Marek Dobrzeniecki, Niewspółmierność Drugiego a epistemologia autorytetu. Autorytet w filozofii Levinasa;

Tomasz Herbich, Czyn jako odpowiedź na kantowskie ograniczenie możliwości poznawczych człowieka w pismach wybranych filozofów rosyjskich i polskich. Konsekwencje dla epistemologii doświadczenia religijnego;

Tomasz Herbich, Epistemologia Włodzimierza Erna;

Tomasz Herbich, Kryzys nowożytnego rozumu i jego przezwyciężenie w „Filarze i podporze prawdy” Pawła Florenskiego;

Tomasz Herbich, Mesjanizm i katastrofizm w późnych pismach Mikołaja Bierdiajewa;

Tomasz Herbich, Obcość, dialog, zerwanie? Rosyjska filozofia religijna a teologia prawosławna;

Tomasz Herbich, Recenzja książki „Kim jest człowiek?” A.J. Heschela;

Michał Kacprzak, Filozofia religii W. Niesmiełowa;

Agata Kłocińska, Filozoficzne znaczenie zazdrości i przynależności w świetle „Filaru i podpory prawdy” Pawła Florenskiego oraz dialogiki Martina Bubera.;

Agata Kłocińska, Kategorie zjednoczenia i dystansu w doświadczeniu religijnym: Martin Buber, Siemion Frank i Paweł Fłorenski;

Agata Kłocińska, Relacja ja-Ty według Martina Bubera a doświadczenie mistyczne;

Agata Kłocińska, Zagadnienie cudu wobec śmierci, wolności i miłości w świetle myśli Lwa Szestowa i Sergiusza Bułgakowa;

Stanisław Krajewski, Czy Buber był filozofem żydowskim?;

Stanisław Krajewski, Czy Levinas był Pawłem naszych czasów?;

Stanisław Krajewski, Pokora intelektualna – pewność bez wiedzy;

Stanisław Krajewski, Uznawanie zamiast poznawania: przypadek modlitwy;

Anna Pachowska, Aby znać coś trzeba poznać wszystko – model myślenia organicznego Włodzimierza Sołowiowa;

Katarzyna Wojtkowska, Dramat spotkania z Bogiem – Heschel a Tischner;

Katarzyna Wojtkowska, Poszukiwanie sensu – związek z czasem i jego strukturami;

Katarzyna Wojtkowska, Uświecenie czasu – Heschel a Rosenzweig;

Monika Woźniak, Heglowskie ujęcie myślenia abstrakcyjnego w interpretacji I. Iljina i E. Iljenkowa;

Janusz Dobieszewski, Postsecularism – a preliminary outline of the issue and a certain ancient Russian context;

Monika Woźniak, The category of созерцаниеin works of Semyon Frank and Ivan Ilyin;