Publications
Olga Bialer, Koncepcja państwa Martina Bubera – religijna wspólnota czy anarchistyczna utopia?;
Olga Bialer, Od zachwytu do głębokiego rozczarowania – Emmanuel Lévinasa a Martin Heidegger: eschatologia, ontologia, epistemologia;
Olga Bialer, W poszukiwaniu metafizyki i absolutu – religijne inspiracje etyki odpowiedzialności Emmanuela Lévinasa;
Janusz Dobieszewski, Buber, Bachtin i rosyjskie okolice;
Janusz Dobieszewski, Nie-modna moda. Filozofia rosyjska w Polsce w ostatnim półwieczu;
Janusz Dobieszewski, Na czym polega porażka Raskolnikowa;
Janusz Dobieszewski, Postsekularyzm – wstępny zarys zagadnienia i pewien dawny kontekst rosyjski;
Janusz Dobieszewski, Problematyka epistemologiczna w późnych pracach W. Sołowjowa;
Janusz Dobieszewski, Rosyjska idea, a nie rosyjska dusza;
Janusz Dobieszewski, Rosyjski Renesans Religijno-Filozoficzny – próba charakterystyki;
Janusz Dobieszewski, Rudolf Otto o istocie przeżycia (doświadczenia) religijnego;
Janusz Dobieszewski, Wokół książki A. Heschla „Kim jest człowiek?” ;
Janusz Dobieszewski, Wokół polskich spraw rosyjskich;
Marek Dobrzeniecki, Niewspółmierność Drugiego a epistemologia autorytetu. Autorytet w filozofii Levinasa;
Tomasz Herbich, Czyn jako odpowiedź na kantowskie ograniczenie możliwości poznawczych człowieka w pismach wybranych filozofów rosyjskich i polskich. Konsekwencje dla epistemologii doświadczenia religijnego;
Tomasz Herbich, Epistemologia Włodzimierza Erna;
Tomasz Herbich, Kryzys nowożytnego rozumu i jego przezwyciężenie w „Filarze i podporze prawdy” Pawła Florenskiego;
Tomasz Herbich, Mesjanizm i katastrofizm w późnych pismach Mikołaja Bierdiajewa;
Tomasz Herbich, Obcość, dialog, zerwanie? Rosyjska filozofia religijna a teologia prawosławna;
Tomasz Herbich, Recenzja książki „Kim jest człowiek?” A.J. Heschela;
Michał Kacprzak, Filozofia religii W. Niesmiełowa;
Agata Kłocińska, Filozoficzne znaczenie zazdrości i przynależności w świetle „Filaru i podpory prawdy” Pawła Florenskiego oraz dialogiki Martina Bubera.;
Agata Kłocińska, Kategorie zjednoczenia i dystansu w doświadczeniu religijnym: Martin Buber, Siemion Frank i Paweł Fłorenski;
Agata Kłocińska, Relacja ja-Ty według Martina Bubera a doświadczenie mistyczne;
Agata Kłocińska, Zagadnienie cudu wobec śmierci, wolności i miłości w świetle myśli Lwa Szestowa i Sergiusza Bułgakowa;
Stanisław Krajewski, Czy Buber był filozofem żydowskim?;
Stanisław Krajewski, Czy Levinas był Pawłem naszych czasów?;
Stanisław Krajewski, Pokora intelektualna – pewność bez wiedzy;
Stanisław Krajewski, Uznawanie zamiast poznawania: przypadek modlitwy;
Anna Pachowska, Aby znać coś trzeba poznać wszystko – model myślenia organicznego Włodzimierza Sołowiowa;
Katarzyna Wojtkowska, Dramat spotkania z Bogiem – Heschel a Tischner;
Katarzyna Wojtkowska, Poszukiwanie sensu – związek z czasem i jego strukturami;
Katarzyna Wojtkowska, Uświecenie czasu – Heschel a Rosenzweig;
Monika Woźniak, Heglowskie ujęcie myślenia abstrakcyjnego w interpretacji I. Iljina i E. Iljenkowa;
Janusz Dobieszewski, Postsecularism – a preliminary outline of the issue and a certain ancient Russian context;
Monika Woźniak, The category of созерцаниеin works of Semyon Frank and Ivan Ilyin;